Finnveden skapar två självständiga enheter

2008-04-03

PRESSMEDDELANDE

Affärsområdena Bulten, under Tommy Anderssons ledning, och Metal Structures, under Johan Westmans ledning, ges en självständig roll och fortsätter arbetet med att öka lönsamheten och stärka tillväxten inom sina respektive marknader. Johan Lundsgård, VD och koncernchef för Finnveden Holding AB kommer, efter att i två år ha lett arbetet att uppnå denna omstrukturering lämna Finnveden.

- Johan Lundsgård har under sin tid som koncernchef drivit arbetet med att bygga upp två starka och självständiga enheter av Bulten och Metal Structures. Vi har nu nått vårt mål med att ha två tydliga strukturer på plats och styrelsen har tillsammans med Johan Lundsgård, kommit fram till att det nu är rätt tidpunkt för de två delarna att fortsätta var för sig med fullt ansvar för den fortsatta utvecklingen, säger Roger Holtback, styrelseordförande i Finnveden Holding AB.

- Finnveden har under de senaste åren klarat stora omställningar och det är med stort förtroende som jag nu lämnar över styrningen till de respektive affärsområdena för fortsatt tillväxt och utveckling, säger Johan Lundsgård.
Johan Lundsgård slutar den 31 mars. Rollen som VD i ägarbolaget Finnveden Holding AB övertas av CFO Owe Wedebrand.

För ytterligare information kontakta:
Roger Holtback, styrelseordförande i Finnveden Holding AB, telefon 0705-48 68 18.